Mikkeller, Tiger Baby: Open Windows Open Hills (5,0%)

Dyp brun på farge med flott skum med et hint av lysebrunt ser den temmelig fristende ut. Dette er en godt humlet øl og humlen bærer med seg jord, katt, ubestemmelig sitrus, surhå og et hint av bondegård. Med andre ord tyngre dufter enn jeg forvneter fra en APA (som dette er ihht. Ratebeer). Også smaken er tyngre enn forventet fra en APA. Jeg opplever den som et sted mellom det jeg forventer fra en APA og det jeg forventer fra en IPA og fra en scotch. Jeg finner smak av blodappelsin,tørket frukt, lyng, tørket gress, et hint av jord og eple, samt en følelse av at jeg ikke er alt for langt fra et lite småbruk. Ettersmaken er lang og behagelig med smak og bitterhet som veksler mellom eple og blodappelsin.
Konklusjon: En god øl, men ikke det jeg forventet utfra typebetegnelsen jeg fant på Ratebeer. Jeg understreker at typingen er fra Ratebeer, ettersom det ikke står noen type på flasken.

KARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 5
Munn: 5
Total: 5

FAKTA:
Produsent: Mikkeller
Nasjonalitet: Dansk
Kjøpt: Vinoble, Esbjerg
ABV: 5 %
Volum: 0,33 l
Pris: –
Literpris: –

12-97-486

3 thoughts on “Mikkeller, Tiger Baby: Open Windows Open Hills (5,0%)

  1. Det du beskriver er jo også noe av det som er faren med å være forutinntatt, i dette tilfelle Ratebeers skriblerier. Ølet er også tilsatt mango og passionsfrukt, noe som gjør det til et fruktøl og ikke en APA.

    • Sant nok, men etter det jeg husker sjekket jeg ikke typen før testen var skrevet og ble dermed egentlig mer overrasket enn noe annet.

  2. Skjønner. Ser bare at du opplevde ølet annerledes en stilen tilsa på Ratebeer, som jo setter visse forventninger før man har vurdert hvordan ølet er som det er.

Legg igjen en kommentar

