The Lost Abbey, Gift of the Magi (10%)

Denne flasken jeg har hatt liggende en stund før testingen. Bokstavlig talt liggende. Den hadde avgitt litt tyktflytende sukker langs korken og jeg fant da ut at det var på tide å drikke den. Ettersom dette er er en juleøl skulle det passe bra.

Rødbrun med fin dybde og med  tett og fint skum. Skum som har et lite islett av brunt. Mye frukt i duften. Epler, lett syrlige, pærer og et hint av stikkelsbær. Jeg finner også bark og tørkede blomster. Smaken er maltrik og har mange «falsetter». Frukten er fortsatt med. Videre finner jeg korn, bark. Litt etterhver vrir dette seg mer over mot mer sydlandske frykter, morellesteing og tørket gress. Ettersmaken er selvsagt noe mindre sammensatt. Her er det barkaktig bitterhet i skjønn harmoni med fruktsteiner og en avdempet maltaktig søthet.
Konklusjon: Her koste jeg meg virkelig.

The-Lost-Abbey-Gift-of-the-MagiKARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 5
Kropp: 6
Munn: 5
Total: 5,3

FAKTA:
Produsent: The Lost Abbey
Nasjonalitet: Amerikansk
Kjøpt: Valken
ABV: 10 %
Volum: 0,75 l
Pris: 154,80
Literpris: 206,40

12-151-540

Legg igjen en kommentar

