Leffe, Bière de Noel (6,6%)

Flott rødbrun farge og lett såpeaktig skum. Duften levner ingen tvil om at dette er en øl brygget på belgisk gjær. Den, for meg, litt snodige blandingen av frukt og metall er der. I tillegg finner jeg karamell, kandisukker og granskog. «Belgiskheten» dominerer også smaken, men klarer bare nesten å dekke over karamell, granbar og epleskall. Ettersmaken gir mye god frisk frukt, inkludert skall, litt metall, granbar og hjemmelaget knekk (karamell).
Konklusjon: Ikke overraskende får jeg bekreftet at belgisk og min gane ikke er skapt for hverandre, men jeg klarer nok å tvinge ned en om den blir servert meg.

Leffe-NoelKARAKTERER:
Øyne: 4
Nese: 4
Kropp: 4
Munn: 5
Total: 4,3

FAKTA:
Produsent: Leffe
Nasjonalitet: Belgisk
Kjøpt: Aakjærs, Esbjærg
ABV: 6,6 %
Volum: 0,33 l
Pris: 23,00 DKK
Literpris: 69,70 DKK

12-162-551

Legg igjen en kommentar

