Pardubický, Porter (8,0%)

Mørk rødbrun og ikke sort som forventet, men den ser uansett bra ut. Tett og fint lysebrunt skum. Jeg finner dufter av sirup, svisker og treverk, men servert på en måte som får meg til å tenke mer på bokk enn porter. Det samme gjelder smaken. Den mangler fyldighet for at jeg skal oppleve den som en porter. Jeg finner svisker, sirup, kandisukker og lyng. Ettersmaken blir rett og slett litt for søt og emmen. Her hadde det gjort seg med litt mer bitterhet.
Konklusjon: Jeg snubler neppe over denne med det første og det er like greit.

Pardubick_-PorterKARAKTERER:
Øyne: 5
Nese: 4
Kropp: 3
Munn: 3
Total: 3,4

FAKTA:
Produsent: Pardubický
Nasjonalitet: Tsjekkisk
Kjøpt: Praha
ABV: 8,0 %
Volum: 0,5 l
Pris: –
Literpris: –

12-140-529

Legg igjen en kommentar

